poniedziałek, 6 października 2014

Poniedziałek dniem domowego spa

Co robi pani domu kiedy już rozprowadziła swoje pociechy do szkół i przedszkoli ? Gotuje, sprząta, prasuje ? Czy tak jak w moim wypadku smaży powidła śliwkowe i gipsuje dziury w ścianie ? A może by trochę relaksu ? Dzisiejszy poniedziałek ogłosiłam sobie dniem domowego spa. Zamiast gotowania obiadu wanna z gorącą wodą doprawiona solą morską a do tego apetyczna maseczka z ogórka poprzedzona peelingiem z płatków owsianych. Brzmi jak obiad w restauracji ;)

Internet pełen jest przepisów na takie kuchenne peelingi i maseczki. Wystarczy rozejrzeć się po kuchni a składniki na pewno się znajdą. Peeling ? Nic prostszego; sól, cukier albo dla delikatnej cery płatki owsiane. Do tego oliwa, jogurt, śmietana, twarożek albo rozgnieciony owoc. Nie wiesz co zrobić ze skapciałym ogórkiem ? Zrób sobie maseczkę. Nie ma chętnego na awokado albo ugotowałaś za dużo ziemniaków na obiad ? Toż samo. Wymieszaj z miodem, sokiem z cytryny, jajkiem. Jeśli masz przypadkiem dobry olej (arganowy, jojoba itp itd) albo kapsułki z witaminą A + E nie wahaj się ich użyć. Inwencja twórcza nie ma granic.

Moja inwencja wyglądała dziś tak:



Zmiksowałam ogórek, płatki owsiane, śmietanę i mąkę ziemniaczaną dla zagęszczenia mikstury.  Dodatek olejku sprawi, że po takiej maseczce niepotrzebny będzie już żaden krem. Nawilżanie, odżywianie, wygładzanie a to wszystko za grosze, na wyciągnięcie ręki i do tego bez zbędnych dodatków chemicznych. Czy można chcieć więcej ? :) 

Udanego tygodnia :)

2 komentarze:

  1. Chyba będę musiała kiedyś wypróbować, bo przyznam szczerze, że nigdy nie robiłam takich domowych kosmetyków ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, nie licząc peelingów ;) To była moja pierwsza taka maseczka ale myślę, że nie ostatnia :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...