sobota, 19 kwietnia 2014

Wesołych Świąt :)



Za oknem cudowna, słoneczna pogoda. W piekarniku dochodzi do siebie keks z kaszy (jeśli wyjdzie to przepis wkrótce ;)). Ostatnie szlify w sprzątaniu mieszkania. Jajka pomalowane, święconka poświęcona. W tym roku po raz pierwszy ufarbowałam jajka z pomocą czerwonej kapusty. Najpierw mniej więcej poszatkowałam kapustę i pogotowałam ją pół godziny. Dodałam łyżkę octu i wrzuciłam ugotowane wcześniej jajka. Po paru godzinach wyszły cudne niebieskie jajeczka. Przepiórcze wyszły wręcz turkusowe a nawet zielonkawe. Nie ma to jak Matka Natura.

Dla zainteresowanych inne naturalne metody farbowanie jajek, które wygrzebałam z internetu:

żółty, pomarańczowy, czerwony - łupiny cebuli
niebieski - czerwona kapusta, jagody
żółty - kurkuma 
różowy - burak
zielony - szpinak 
brązowy - czarna herbata, kawa

Dobrej zabawy i Wesołych  Świąt ! :)  

Bea







2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...