wtorek, 1 października 2013

"Zieloni śpią nago" ...

... to książka Vanessy Farquharson, która ostatnio wpadła mi w ręce. Jest to historia dziennikarki, która postanawia założyć bloga, żyć bardziej ekologicznie i każdego dnia przez 365 dni opisywać jedną proekologiczną zmianę wprowadzoną w swoim życiu. Dopiero zaczęłam ją czytać ale już chciałabym podzielić się z Wami pewnym przemyśleniem.




Jedną ze zmian wprowadzonych przez autorkę było używanie ekologicznych toreb wielokrotnego użytku zamiast toreb plastikowych. Autorka opisuje pełną dezaprobaty i zmieszania reakcję sprzedawcy na widok rzeczonej torby.
Książka została wydana w 2009 roku i myślę, że od tamtej pory wiele się jednak zmieniło. Osobiście pamiętam poczucie dyskomfortu kiedy odmawiałam w sklepie plastikowej torby i urażoną minę pani kasjerki. Dziś nikt już nie robi min, nie dziwi się a posiadanie bawełnianej torby należy wręcz do dobrego tonu. Jak widać Polak potrafi nie tylko psioczyć i narzekać ale również całkiem dobrze dostosować się do nowych warunków.

Mnie osobiście to cieszy gdyż przez większość dorosłego życia z różnym natężeniem,  mniej lub bardziej ale jednak flirtuję z ekologią. Może więc biorąc za przykład panią Farquharson również od czasu do czasu postaram się podzielić z Wami jakąś małą proekologiczną zmianą w swoim życiu. Przykład bawełnianych toreb pokazuje, że zmiana, która na początku może stanowić pewną niedogodność po pewnym czasie może stać się czymś zwyczajnym, oczywistym i powszechnym.

A dla tych którym brakuje motywacji do ekologicznych zachowań mam napis który widziałam dziś na bawełnianej torbie pewnej pani:  

Save the earth It's the only planet with chocolate

Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...