czwartek, 19 września 2013

czytam sobie ...

Nie wiem jakim cudem znajduję czas na książki ale znajduję. Moje czytanie nie przypomina już oczywiście procesu wielogodzinnego skupienia i połykania książki w jeden wieczór. O nie. Jest to żmudne ćwiczenie pamięci: "o czym to ja właśnie czytałam ?". Zanim skończę jedną stronę zdążę rozproszyć się (zdążą mnie rozproszyć ...) jakieś 20 razy. Ale nie o tym chciałam dziś napisać.

Skończyłam właśnie książkę Brudna Robota pani Kristin Kimball. Cudowna książka opowiadająca prawdziwą historię dwójki ludzi, którzy porywają się na stworzenie ekologicznej farmy. I to nie byle jakiej farmy. Farmy która ma w swoim założeniu zapewnić kompletną dietę jej gospodarzom a także klientom, którzy zdecydowali się zaryzykować i wykupić w niej udziały. Wyobrażacie sobie zajechać na taką farmę niczym do supermarketu i wyjechać ze skrzyniami pełnymi najświeższych produktów pachnących jeszcze wiatrem, słońcem i ziemią ? Autorka opisuje morderczą pracę i determinację która towarzyszy spełnianiu tego marzenia. Pracę, która nigdy się nie kończy i która jest tak różna od wygodnego życia w Nowym Jorku jaki wcześniej wiodła autorka (i bohaterka zarazem).
Byłam pełna podziwu. Sama pewnie nigdy nie odważyłabym się na taki krok. Zazdrościłam odwagi do realizacji czegoś co wydawało się być niemożliwe do zrobienia. Żal, że w Polsce nie mamy takich farm. Tęsknota za pracą prostą i przynoszącą konkretne, namacalne wyniki. Pragnienie odnalezienia swojej drogi, marzenia wartego każdego wysiłku.

Ciekawe czy tylko ja tęsknię za wsią ? Czy osoby mieszkające na wsi zamieniłyby się na życie w mieście ? Czy po prostu tęsknimy za tym czego nie mamy ?

Ech, nie chcę być sentymentalna ale takie właśnie uczucia towarzyszą mi po przeczytaniu tej książki. Wydawca w serii Dolce Vita (cóż za sugestywna nazwa) proponuje też inne książki o podobnej tematyce i ja mieszczuch zamierzam je przeczytać.


Swoją drogą myślę, że życie z dziećmi też przypomina trochę taką pracę na farmie - pracę, która nigdy się nie kończy :)








Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...